Fransız otomobil devi Renault, Çin'de elektrikli araçlar için ilk araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) merkezini açtı. Şangay'da kurulan merkez, Avrupa pazarına yönelik elektrikli araçların geliştirilmesine odaklanacak. Yaklaşık 150 kişiye istihdam sağlayan merkez, 2026'da piyasaya sürülmesi planlanan, 20.000 Euro'nun altında fiyatla satılacak Twingo E-Tech elektrikli aracın prototipini de geliştiriyor. Merkez, mühendislik, tedarik ve maliyet muhasebesi konularında uzmanlaşmış ekiplerden oluşuyor.
Çin'in Elektrikli Araç Ekosisteminden Faydalanma
Renault CEO'su Luca de Meo, Çin'in elektrikli araç sektöründeki hızlı Ar-Ge süreci, maliyet verimliliği ve ileri teknolojilerinden övgüyle bahsetti. Avrupalı otomobil üreticilerinin Çinli ekosistem ortaklarıyla iş birliği yapmasının önemini vurgulayan de Meo, bu iş birliğinin Renault'nun Avrupa pazarına yönelik ürün geliştirme süreçlerine entegre edilerek küresel rekabet gücünün artırılmasını hedeflediğini belirtti. Merkezin geleceğe dönük genişleme planları bulunuyor. Keşif, tedarikçi ağı oluşturma ve araç ve sistem geliştirme gibi başlıca sorumluluklar, Renault grubunun ürün geliştirme sürecini hızlandıracak. Renault, Çin'in en büyük batarya üreticisi CATL ile olan ortaklığını da güçlendirdi.
Twingo E-Tech ve Geliştirme Süreçleri
De Meo, Çin'in elektrikli araç teknolojisi ve tedarik zincirindeki ilerlemelere, özellikle batarya teknolojisindeki gelişmelere dikkat çekti. Geliştirme süreçlerindeki hızlanmaya değinen de Meo, "Dört yıl önce şirkete geldiğimde otomobilleri 48-60 ay arasında üretiyorduk. Şimdi bir otomobili bunun üçte biri gibi sürede yapabiliyoruz. Mesela Twingo 2 yıldan daha kısa bir sürede geliştirilecek" dedi. Çinli otomobil üreticilerinin inovasyonlarına da dikkat çeken de Meo, onlardan ilham aldıklarını belirtti.
Renault'nun Küresel Hedefleri
Renault Grubu, 2024 yılında bir önceki yıla göre %1,3 artışla 2,26 milyonun üzerinde küresel araç satışı gerçekleştirdi. Şangay'daki yeni Ar-Ge merkezi, Renault'nun elektrikli araç pazarındaki konumunu güçlendirmeyi ve küresel hedeflerine ulaşmayı amaçlıyor. Shanghai'daki merkez, Avrupa pazarına yönelik elektrikli araçların geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacak ve Renault'nun Çin'deki varlığını genişletecek. Merkezin, otomobil sektöründeki rekabet ortamında Renault'nun yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunmasını sağlayacağı düşünülüyor. Merkez, tedarik zincirinin optimize edilmesi ve maliyet etkinliğinin artırılması yoluyla Renault'nun rekabet gücünü artırmaya katkı sağlayacak.